Suntem mândri să împărtășim cu voi faptul că MC CLEAN apare în numărul 23 al Decât o Revistă cu o pagină de reclamă care înseamnă foarte mult pentru noi.
Toamna trecută DoR a lansat o provocare către toți cititorii săi, la care am decis să luăm parte fără să stăm prea mult pe gânduri. Aveam șansa să apărem în revistă cu o pagină de publicitate gratuită, pentru care trebuia să participăm la pitchul organizat de redacție. Ideea noastră, pe care o aveam de mult timp în mine, i-a convins pe cei de la DoR și așa am ajuns în paginile noului numar, cel mai potrivit loc în care putea să apară.
Citiți mai jos întreaga poveste din scrisoarea pe care am trimis-o redacției, poate reprezintă și pentru voi o probă de empatie. Sperăm ca acesta să fie un imbold să transformăm totul într-o campanie socială cu impact mare în viitor.
„My story, my idea
Salut.
Sunt Cornel și de mai bine de șapte ani, sunt managerul unei firme de curățenie din Iași. Îmi încep multe dintre zile, la fel ca și angajații mei, de la cinci dimineața, iar uneori asta se întâmplă și în week-end. Ajungem la serviciu când cei care lucrează în clădirile unde facem curățenie încă dorm, iar aceasta este doar una dintre provocările de care avem parte zilnic. Munca noastră nu e una ușoară, dar ne place, iar pasiunea aceasta a dezvoltat afacerea în timp.
De cele mai multe ori, suntem răsplătiți pentru ceea ce facem cu aprecieri, dar și disprețuirile sunt la ordinea zilei. Nu de puține ori am fost tratați cu desconsiderare sau oamenii nu au înțeles importanța meseriei noastre, care încă mai este privită ca una înjositoare.
Unul dintre clienții mari pe care i-am avut ne-a scos în evidență acest lucru zi de zi, timp de aproape doi ani. Când nu am mai suportat să ne trateze pe mine și pe membrii echipei mele ca pe niște nimeni care nu merită nici măcar să fie salutați, am încheiat colaborarea cu ei, cu toate riscurile pe care le presupune pierderea unui client semnificativ.
În acea perioadă îmi doream foarte tare să fac ceva pentru agenții de curățenie pe care îi coordonez, să arăt că oamenii înseamnă mai mult decât ceea ce fac și că merită respectul celor din jur. Ideea pe care am avut-o atunci a fost să imprim tricourile de lucru ale angajaților cu mesaje vizibile, care să îi determine pe cei care le citesc să prețuiască mai mult această meserie. Nu visam ca oamenii să se schimbe dintr-o dată și să trateze agenții de curățenie ca în Germania (unde se bucură de apreciere, formare profesională și condiții de lucru pe măsura eforturilor), dar voiam măcar niște reacții. Din păcate, datoriile de zi cu zi m-au îndepărtat de ideea mea și nu am mai transformat-o în realitate.
Ultimul număr DoR mi-a adus aminte de intențiile mele de acum câțiva ani și mi-a dat imboldul să trec la fapte cu o idee de campanie care să arate cât de important este să înțelegem greutățile prin care trec ceilalți. Iar DoR este cel mai potrivit loc în care această campanie să apară – este revista mea de suflet și cu fiecare număr pe care îl citesc, îmi doresc să fiu un om mai bun și cred că poate să aducă la lumină poveștile de viață ale celor care lucrează în domeniul curățeniei.
Mi-ar plăcea ca în spațiul pus la dispoziție de DoR să apară o reclamă care să convingă publicul să nu îi mai numească pe cei care lucrează în domeniu ”femeie de serviciu” sau ”băiatul de la curățenie”, ci să folosească denumirea ”agent de curățenie” – este formularea corectă și mai puțin disprețuitoare pentru această meserie. Mai mult decât atât aș vrea ca reclama să îi determine pe cei care o văd să încerce din când în când să simtă ceea ce simt agenții de curățenie. Poate, cândva, totul se va transforma într-o campanie socială cu impact mare.”
Echipa implicată în pitch: Cornel, Irina și Simona.
Graphic design by Urban Gemini.